Dobrý den, prosim napište mi par pilotních dialogu, at znam Vaši představu a cit pro češtinu!
Má odpověď:
Dobrý den,
odpovídám požadavky z Vašeho mailu, který jsem rozdělil na tři body:
1: Obejdnávka zboží
2. Mé city
3. Mé about obecně jako bonus.
Teda ad 1:
psal kvůli Vaší objednávce na 100 North Riverside, Chicago, Illinois. Také na Rond Point Maurice Bellonte 31707 Blagnac Cedex. Ještě zkusím Fort Lauderdale, FL 33315, ale nedělám si naděje. Všude je odpověď stejná, ať je to Boeing nebo Airbus (nakolik stačí moje angličtina):
Vážený zákazníku,
na Váš dotaz č. 001254854zF musíme reagovat negativně. Naše společnost se výrobou daného zboží nezabývá. Zkuste společnost Plantronics, která zajišťuje všechny letecké komunikační systémy.
Obávám se, že ani u Embraer nepochodím, takže nakonec jsem sehnal jen jeden. Vlastními silami. Budu se ptát dál a možná dám dohromady ten pár.
I když vlastně netuším, proč jste chtěl zrovna "pár pilotních dialogů", ale když je to Vaše kritérium, zde jsou:... (přejeďte dolů pro pokračování mailu)
Věž: "Abyste zabránili hluku, uhněte prosím o 45 stupňů doprava."
Pilot: "Co můžeme dělat za hluk ve 35000 stopách?"
Věž: "Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi."
Věž: "Jste Airbus 320, nebo 340?"
Pilot: "Samozřejmě, že Airbus 340".
Věž: "V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory."
Pilot: "Dobré ráno Bratislavo"
Věž: "Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň"
Pilot: " Chystáme se na přistání Bratislavo."
Věž: "Tady je opravdu Vídeň"
Pilot: " Vídeň?"
Věž: "Ano Vídeň".
Pilot: "Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy."
Věž: "OK, tak přestaňte přistávat a zahněte doleva."
Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: "Nojo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole.
Pilot: "To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj"!
Pilot společnosti Alitalia, kterému vyřadil blesk z provozu půlku kokpitu:
"Skoro všechno nám vypadlo, nic už už nefunguje, ani výškoměr už nic neukazuje......"
Po pěti minutách nadávání se ozve pilot jiného letadla: "Drž už hubu a zemři jako chlap!"
Pilot: "Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce.
Věž: "Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru."
Pilot: "Stojíme na dráze 2, čekáme už věčnost na cisternu."
Věž: "Po přistání prosím na Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2,
Delta 1 a Oskar 2"
Pilot: "Kde to je? My se tady přeci nevyznáme!"
Věž: "Nic si z toho nedělejte, já jsem tady taky teprve druhý den."
Pilot: "Žádáme o povolení ke startu."
Věž: "Sorry, ale nemáme váš letový plán, kam letíte?"
Pilot: "Do Salzburgu, jako každý pondělí"
Věž: "Dneska je úterý"
Pilot: "To je super, tak to máme dnes volno."
Věž: "Vaše výška a pozice?"
Pilot: "Měřím 180 a sedím vepředu vlevo".
Věž: "Máte dostatek paliva, nebo ne?"
Pilot: "Ano"
Věž: "Ano co?".
Pilot: "Ano pane".
Věž: "Oznamte nám očekávaný čas příletu."
Pilot: "Úterý by se mi docela hodilo."
Po každém letu vyplňují piloti formulář, který se jmenuje Grip, neboli stránka. A tam napíšou všechny technické problémy a závady na letadle, které zpozorovali během letu a které je potřeba opravit. A mechanici si to přečtou a zjednají nápravu a pak do formuláře napíšou, co a jak bylo opraveno. Mají zcela zvláštní humor....
Letecká společnost Quantas vydala knihu, ve které nejlepší chuťovky zveřejnila. Je tam vždy zapsán problém a řešení:
Zapsaný problém: levá vnitřní pneumatika skoro potřebuje vyměnit.
Řešení: levá vnitřní pneumatika byla skoro vyměněna.
Problém: zkušební let byl O.K., ale automatické přistávání bylo velice drsné.
Mechanikova poznámka: automatické přistávání na tomto letadle není nainstalováno.
Poznámka: něco je uvolněno v pilotní kabině.
Mechanik: něco bylo utaženo v pilotní kabině.
Poznámka: Na předním skle jsou mrtví brouci...
Mechanik dopsal: byli objednáni živý brouci.
Poznámka: autopilot v poloze "držet výšku" nechá letadlo klesat 60 m/min.
Mechanik: tento problém si nemohu předvést na zemi.
Zapsaný problém: Hlasitost DME je na neuvěřitelné síle.
Mechanik dopsal: hlasitost DME byla nastavena na uvěřitelnou sílu.
Zapsaný problém: Třecí zámky způsobují, že se škrtící páčka zastaví.
Mechanik dopsal: proto tam také jsou.
Zapsaný problém: Podezření na prasklé sklo.
Mechanik: podezření je správné.
Zapsaný problém: Motor číslo 3 chybí!
Mechanik: po krátkém hledání byl motor nalezen na pravém křídle.
Zapsaný problém: Letadlo se za letu chová legračně.
Mechanik: letadlo bylo varováno, aby se polepšilo a létalo vážně.
Zapsaný problém: Cílový radar pobroukává.
Mechanik: cílový radar byl přeprogramován přidáním písničkových textů.
Zapsaný problém: Myš v pilotní kabině.
Mechanik: byla namontována kočka.
Zapsaný problém: Z pod přístrojové desky se ozývají zvuky. Jsou to zvuky jako by trpaslík bouchal na něco kladívkem.
Mechanik: trpaslíkovi bylo odebráno kladívko.
ad 2:
Obávám se, že ani ve druhé zkoušce citu pro češtinu neuspěji, protože čeština vycítila, jak jsem necitelný k cítění citlivých citoslovcí, které mají pocit, že s jejich city nezacházím s citem, takže když se u mne ocitnou, musí brát anacid, jakmile čtením procitnou.
ad 3:
Pamatuji si zpaměti všechny vitpy, scénky, Cimrmana (jako základní vzdělání), hlášky z filmů, perličky ze škol, které jsem zpracovával do databáze... Nikdy jsem si tuto schopnost neuvědomoval, ale dejte mi základní text, téma, co chcete sdělit a předělám ho.
Dělám jinak "analýzy možností" - obsahu webových portálů, činností a služeb - mimochodem dělám i rádia:))... Humor je proti tomu hračka:) Nicméně pracuji stejným stylem - vypilovávám, až najdu nejlepší formulaci. Nejsem tak dobrý na vymýšlení "z plezíru", moje práce je zdokonalovat, co už je. Dodejte mi materiál (ať je to třeba jízdní řád) a já jej opracuji:D http://cabicar.blogspot.com
Děkuji vám za pozornost a dopočutia
Martin Cabicar